top of page

Színházélmény=borzalom, Nem!


Íme itt az első színházélmény kritika, természetesen csak a kritika az első, a színházélmény nem! Szerencsére az iskolánk, vagyis inkább kedves irodalomtanáraink szeretnek színházas programokat szervezni, így mivel még a tanmenetben is ott járunk, eljutottunk a Csongor és Tünde előadásra a Nemzeti színházba.


Rendező: Vidnyánszky Attila, Csongor: Fehér Tibor, Tünde: Ács Eszter, Mirigy: Nagy Mari, Ilma: Szűcs Nelli, Balga: Szarvas József


A darabot még nem olvastam, de az előadás negatív vonzata ellenére tervezem. Mert a Csongor és Tünde egy gyönyörű és sokrétű történet, ami összeszedetten és kiválóan megmutatkozik a műben egységként. Ez volt a fő baj az előadással, persze a többi mellett. Jó néhány könyvrészlet olvasása után, tudtam milyen sokszínű és érzelmektől túláradó az egész, ezeket a színházban is vissza akarták adni, sikertelenül, sőt néha borzasztóan. Az érzelmes pillanatokból szappanoperákhoz hasonlító jelenetek lettek, a nagy szünetek nem drámai hatást keltettek, hanem unalmat és a végére a gyönyörű történetből egy maszlag vált.


Szerencsére a szereplők (Csongor és Tünde kivételével) vitték a pálmát, habár mivel a hangsúly a főszereplőkön volt, nem tudták teljesen jó felé vinni a történetet, de legalább nem lett olyan borzasztó! A Mirigyet alakító Nagy Mari színésznő egyszerűen tündökölt, valamint az Ilmát és Balgát megtestesítő színészek is mosolyt csaltak az arcunkra. Ők próbálták menteni a menthetőt, de sajnos nem volt elég szerepük hozzá. Tündét nem éreztem hitelesnek, tündésnek, míg Csongort játszó színésznek túl nagy szerepet adtak, amivel nem tudott megbirkózni.


Mindent összevetve menjetek, amikor tudtok színházba, én is azt teszem, csak ne erre az előadásra!


Bevezetném ezentúl, mind a saját érdeklődésem, mind mások érdekében a színházélményeim pontozását - enyhe moly.hu hatás a csillagozásokból - és minden darab után megmutatnám az összesített százalékos arányt. Elég sok színházélményem volt - legtöbbjüket imádtam - de mivel csak most kezdtem el a blogon a színházélmény részt, mostantól kezdek pontozni is és százalékolni is.


A mostani esetet tekintve a 10 pontból 4- et adnék, mert talán ez volt a legrosszabb darab, amit láttam. Így a százalék arány 40% - on áll. Nem félreértetendő, hisz ez az első egy rossz darab volt, megyek én még hamarosan egy szép kis vígjátékra, valamint egy A Pál utcai fiúkat is tervezek. Szép napot! Irány a színház!


Ui: Ha esetleg volt valaki vagy valahonnan tudja: Miért öntözgetett tejet egy srác egyik ibrikből a másikba random az egész előadás közepén?

Még nincsenek címkék.
bottom of page